Bağımlılık?!

Uzun süre önce bırakmaya karar verdiğim alışkanlıklarım vardı. Bıraktım da…

Sonra ne oldu? Tekrar başladım. Geçenlerde haberlerde karşılaştım George Best isimli bir futbolcunun sözüydü sanırım.

    “1969 yılında kadınları ve alkolü bırakmaya karar verdim. Hayatımın en kötü 20 dakikasıydı.”

Benim de tam öyle oldu diyebilirim.

Neyi mi bıraktım?

Her şeyi. Yaşamayı bırakmışım. Çok geçmeden farkettim.Yanlış şeyi bırakmayı denemişim meğer.

Bırakmayı başardığım şeyler de oldu tabi. Neydi… Unuttum inanır mısınız? Ama vardı. eminim. Bırakmıştım bir şeyi….

Ama bağımlıyım. Bağımlı olmaya bağımlıyım. Bağımlı olduğuma inanmaya bağımlıyım.

Bir zamanlar film izlemeyi bırakmıştım. Sonra televizyon izlemeyi, dizi izlemeyi.  Çok sürmedi. Televizyon hariç, onu bıraktım. Çünkü televizyonlarda artık kaliteli yayın bulamıyorum. Kaliteli olanları zaten bilgisayarımda da olduğu için, pek ihtiyaç duymuyorum zaten televizyona.

Bırakmak istediğim o kadar çok şeyim oldu ki… Ama bağımlılık bağımlılıktır. Neyi bırakmak istediğinizi bilirsiniz, niye bırakmak istediğinizi bilirsiniz, bırakmak için yapabileceğiniz her şeyin bilgisine sahipsinizdir ama bırakamazsınız. Bıraktığınızı sanırsınız ama bırakamadığınızı, tekrar aynı şeyi yaşarken/yaparken farkedersiniz. Bağımlılıkla başım belada..

Yazımın çok anlamsız kaldığını düşünerek bu düzenlemeyi yapıyorum. ( Sanki diğerleri çok anlamlıydı ya :))

İnternette gezerken karşılaştığım ilginç bağımlılıklar:

Solaryum bağımlılığı

Telefonu (ve mail gibi servisleri) kontrol etme bağımlılığı

Cenazeye gitme bağımlılığı

Sosis bağımlılığı

Sabun yeme bağımlılığı

Saç yolma bağımlılığı

vs.

Bir sitede de yakın hissettiği bayanların saçını çekme bağımlısı olduğunu söyleyen birisi vardı. İlginç geldi bana…

Birçok kişi, tik ile bağımlılık arasındaki farkı ayırdedememiş. Canım sıkıldı her yerde aynı şeyleri görmekten. Herkes, bir sitede yayınlanmış en ilginç birkaç alışkanlığa bakarak kendilerinin ne kadar normal insanlar olduğunu anlatan amaçsız yazılar yazmış. Halbuki, eminim sizde de kimseyle paylaşmamış olsanız bile uç nokta bir alışkanlık vardır.

Leave a Reply

